A hejőkeresztúri iskolások hírei interneten

HIHI

HIHI

Jóbarátok

2015. február 17. - suliujsag2

A 6. osztályosok nyelvtanból többek között azt is tanulják, hogyan kell valakiről-valamiről jellemzést írni. Ezt megtanulva-gyakorolva a múlt héten azt a feladatot kapták, hogy válasszanak valakit az osztálytársaik közül, akit ismernek és szeretnek, és róla, belőle készítsenek fogalmazást. Íme néhány olyan munka, amely igazán szép gondolatokat tartalmaz, bizonyítékául a jó barátságnak...! :)

Burka Rebeka - Nótár Zsuzsiról
 
    Hadd mutassam be az én legjobb barátnőmet, Zsuzsit!
Zsuzsinak sötétbarna haja van, szép barna szeme és pici, aranyos orra, amit ő is nagyon szeret. Kb. 147 cm magas, vékony lány, szép, csinos, jólöltözött, ja és nagy körme van. Szereti a változatos stílust, pl. volt már, hogy egy nagy, szőrös cipő volt rajta. Kedvenc színe pedig a narancssárga.
    Zsuzsum nagyon jó barát, kedves és aranyos, mert ha rossz kedve van, odajön, megvigasztal és megkérdi:
- Mi a baj, Rebi?
    Nagyon vicces és poénos, pl. ha van valami olyan szituáció, amin nevetünk, előfordul, hogy az embereket arról nevezi el. Pl. egyszer láttunk egy fiút, aki futás közben lógatta a nyelvét, őt azóta Lógósnyelvűnek nevezi... :)
    Jól táncol - táncórára is járunk - szépen énekel, az énekkarnak is tagjai vagyunk. Jól rajzol (a rajz a kedvenc tantárgya), okos - most félévkor 4-es tanuló lett, de szerintem akár kitűnő is lehetne. Bátor, amilyen pici, olyan erős, van önbizalma és nagy, szerető szíve, amiben minden embernek van hely, ha megérdemli. Szókimondó, a véleményét mindig elmondja bárkiről, bármiről. Mosolygós - egy mosolyával mindenkit, aki szomorú, felvidít. Kedvenc filme a Ted, ami egy maciról szól. Szereti Violettát, néha énekelni, dúdolni is szokta belőle a dalokat.
    Ő a legjobb barátnőm, nagyon szeretem... nélküle én sem lennék ilyen!

 
Szatmári Betti  - Szarvady Eszterről
 
    Ebben a jellemzésben egy hatodikos lányról, Szarvady Eszterről fogok írni külső és belső tulajdonságai alapján.
    Eszternek hosszú, sötétbarna haja és barna szeme van. A haja mindig alulra van fogva. Jó a stílusa, jól öltözködik. 157 cm magas. Majdnem egy időben születtünk!
    Nagyon kellemes hangja van, szeretem, mikor énekel. Angolul is jól tud, remélem, egyszer én is ilyen jól fogok beszélni németül! Jól táncol, kedves és jószívű, jól olvas, szépen mond verset, és ez nekem mind nagyon tetszik. Tesiórán néha kicsit fél a bukfences feladatoktól, de Zsuzsa néni mindig bátorítja, és segít neki az ilyen feladatok megoldásában! :)
    Vannak olyan napok, mikor rossz a kedve: ilyenkor sértődékeny, ezért próbálunk tapintatosak lenni vele. Szeret a barátaival lógni és sokat hülyéskedni, viccelődni. Sok barátnője van az osztályban. Én is egy vagyok közülük, és örülök neki, hogy a barátnője lehetek! Ez alatt a 6 év alatt csupán 2-3-szor vesztünk össze, és az is csak 1-2 óráig tartott. Aztán hamar kibékültünk, és minden ment szépen tovább.:)
    Ő a legjobb barátnőm, nála jobbat nem is találnék! Remélem, sőt tudom, hogy még sokáig a legjobb barátnők leszünk, és nem felejtjük el egymást.

Szarvady Eszter - Rusz Dorkáról
 
    Most az osztálytársamról, Rusz Dorináról fogok jellemzést írni külső és belső tulajdonságai alapján. Sokmindent tudok róla, ezért választottam őt!
    Dorcsinak hosszú, barnásszőke haja van, zöld szeme és pici, szeplős arca. Jól öltözködik, jó az alakja. 155 cm magas. Most éppen egy rózsaszín nyuszis pulcsi van rajta, fekete cicanadrág és csizma. Kontyban szokott lenni a haja - most is úgy van.
    Kedves és nagyon jó fej. Bolondos és vicces is. Jól táncol, és kiválóan tud németül. Bátor, mert ha bajban vagyok, megvéd pl. a fiúktól. Okos, bár tanulni nem szeret. Suliba járni sem szeret annyira, de kedveli a tesit, jól és gyorsan fut.  
    Négy tesója van és sok barátnője, szereti is mindegyikőjüket. Ma reggel pl. azt mondta nekem, hogy:
- Jó volt a szombati nap veled!
Majdnem minden hétvégén együtt vagyunk, mert szeretünk egymással lenni. Amikor náluk vagyok, a kistesójával is nagyon jó játszani. A neve Réka és imádnivaló!
    Dorkával óvoda óta ismerjük egymást. Csak párszor vesztünk össze, de mindig ki is békültünk. A buszon gyakran együtt ülünk, a buszmegállóban is mindig együtt várakozunk, meg Jocóékkal.
    Hát ennyi volt a jellemzésem Dorkáról. Őt én így szeretem, ahogy van. Nagyon jó barátnőm, és remélem, hogy soha nem veszünk össze, és örökkön örökké barátnők maradunk!

 

Jávorcsik Eszter - Szarvady Eszterről
 
    Ez alkalommal egy 6. osztályos lányt, Szarvady Esztert fogom jellemezni külső és belső tulajdonságai alapján. Eszter hosszú, barna, vastag hajú, barna szemű, teltebb testalkatú lány. Arcán több anyajegy és pattanás található.
    Megértő, kedves és tud együttérezni a másikkal. Pl. ha valaki elkezd sírni, ő odamegy és megvigasztalja. Idegenekkel is barátságos. Előfordul, hogy félénk, de ha kell, ki tudja ereszteni a hangját. Viszont soha nem verekszik. Néha előordul, hogy bevágja a durcit.
    Komoly gondolkodású, okos, szereti a matekot és a tanulást - a legjobb tanulók közé tartozik. Ezen kívül jól táncol és rajzol.
    Akik jól ismerik, azt is tudhatják róla, hogy szeret a barátaival lenni, sőt megvédi őket, ha kell. Nagyon jókat lehet vele bolondozni, nevetgélni, beszélgetni.
    Eszter Hejőszalontán lakik és három testvére van. Az egyik nővére az én bátyámmal járt egy osztályba.
    Én azért is kedvelem őt, mert pár dologban hasonlítunk, pl. a keresztnevünk, a hajunk színe, a szemünk színe stb., de jobban szeretem a belső tulajdonságai miatt.
    Mindezeket összefoglalva osztálytársam, Eszter sokszínű egyéniség, és én így szeretem és fogadom el, ahogy van!

 

Gáti Nóci - Müller Zsüliről
 
    Ez alkalommal egy 6. osztályos lányt, Müller Zsüliettet fogom jellemezni.
Zsüli 11 éves, 2003. május 15-én született. Vállig érő, barna haja és barna szeme van. Sima, szép babaarcán több szemölcs helyezkedik el. A homlokán néha kilátszódnak az erek. Kis orra és szép fehér fogai vannak. Pár hónapja még fogszabályzós volt. Alacsony és vékony termetű. Stílusosan öltözködik, mindig csinos. Igényes, mindig tiszta és illatos.
    Zsüzsü kedves, aranyos, jófej. Velem jószívű is, mert mindig megkínál csokival. De a fiúkkal kiabálni is szokott - olyankor olyan, mint egy zsémbes vénasszony! :) Egyébként barátságos, sok barátnője is van. Nekem is ő a legeslegjobb barátnőm, mert: megértő, vicces, bolond, segítőkész, megbízható, mindig jól elvagyunk.
    Okos, a bizonyítványa mindig kitűnő. Jó a logikája. Olykor szereti idegesíteni az embereket. Vicces tulajdonsága, hogy néha beképzeli magának, hogy el akarják rabolni. Gondoskodó, mert van egy öccse, akire mindig odafigyel.  
    Sok közös élmény fűz minket össze. Már kb. 9 éve vagyunk barátnők. Szeret dzsúdózni, görkorcsolyázni, biciklizni, kockulni stb. Úgy szoktam becézni, hogy Zsüli, Zsüzsü, "kuzinom". Õ az én szeretett kuzinom.
    Mindezeket összefoglalva Zsüli egy színes egyéniség, és én így szeretem és fogadom el őt, ahogy van!

Müller Zsüli Gáti Nóciról
 
    Jelen pillanatban épp egy 6. osztályos lányról, Gáti Noémiról írok egy jellemzést, mert ő az én "kuzinom". Nonó, mivel abban a korban van, pattanásos, de én már el sem tudnám képzelni őt a "védjegyei" nélkül. Barnás színű, vállig érőtől kicsit hosszabb haja van. Az arcát gyönyörű zöldes szeme teszi ékessé. Az én kuzinom foglalja el a tornasor legeslegelső helyét. Õ egy gömbölyded lány, nem az a tipikus csontkollekció, bár a pár évvel ezelőtti emlékeimhez képest egy modellalkat. Mindig csinos ruhákat ölt magára.
    Nóci mindig kiáll a barátai mellett, mert ha valaki rosszat mond bármelyik haverjára, hát ő nem áll jót magáért! Õ egy rettentően vicces jelenség: mindig kitalál valami jó témát, amin kb. egy hónapig röhögünk. Lehet nekem bármilyen rossz kedvem, az én barátosném minden alkalommal jókedvre derít: ügyesen kitalálja a módját, hogyan csaljon mosolyt az arcomra. Nagyon okos lány, mindenből jeleskedik.  
    Azért is imádom, mert nagyon segítőkész, talán az egyik legjobb példa erre az informatikaóra, mert abból a tantárgyból sokkal jobb, mint én... és olyankor, mikor én elakadok valamiben, ezer örömmel segít elhárítani a problémát az ilyen eseteknél. Rettentően megbízható, soha semmit nem felejt el, minden különfeladatot becsületesen megcsinál (na jó, kivéve az angolt, mert azt nem annyira csípi).
    Mindent összevetve Nonó egy tökéletes barátnő, és mi így szeretjük és fogadjuk el, ahogy van.

Balogh Zoli - Jávorcsik Eszterről
    
    Egy Jávorcsik Eszter nevű lányt fogok most jellemezni külső és belső tulajdonságai alapján.
Eszternek hosszú, gesztenyebarna haja van, a szeme pedig mogyoróbarna, 157 cm magas. Pici orrán szemüveget visel.
    Kiemelkedő a rajzolás és úgy általában a tanulás terén is. Szépen énekel, okos, csendes természetű. Mindig szép, igényes munkát ad ki a kezei közül. Ügyes és jól lehet vele játszani.
    Egyszer régen egy mese tartalmáról beszélgettünk. Õ azt mondta:
- A kisegér még mindig él, amíg meg nem hal.
Mire én:
- De ez csak a befejezés, nem a mese tartalma!
Erre ő elkezdte olvasni elölrõl az egész mesét. Megkérdeztem tõle:
- Elfelejtetted a mese tartalmát?
- Nem, csak nem tudom, mi az a tartalom...
- Hát az, hogy ha elolvasol valamit, akkor közben megjegyzed a történetét, hogy miről szól - na, az a tartalma!
- Jaj, én ezt tudtam!
- Akkor miért nem mondtad?
- Mert nem mertem.
- De akkor már tudod?
- Igen, most már tudom.
- Hát akkor olvassuk el megint! Jó?
- Jó!
    És addig olvastuk, míg meg nem értettük a mese tartalmát.

Csattos Jocó - Rusz Ákosról
 
    A legjobb barátomat, osztálytársamat, egyben unokatesómat fogom bemutatni. A külső és belső tulajdonságairól is fogok írni.
    Ákosnak barna szeme és sötétbarna haja van, kb. 160 cm magas, vékony alkat. Nagyon hosszú a karja! Kicsit sötétebb a bőre, apró pattanások vannak az arcán, és már van kis bajsza is.
    Okos és nagyon humoros: sok olyan viccet tud, amin mindenki nevetni szokott. Áki nagyon szereti a sütit, de a főtt és az egészséges ételt is megeszi. Szeret sportolni - izmos is! Kedveli a lányokat, van barátnője is, az pedig nem más, mint (- bizalmas információ -). :) Ezt be is tudom bizonyítani, hiszen nekem mindent elmond!
    Egyébként Ákos néha nagyon komoly is tud lenni. Mikor még kicsi volt, akkor pedig eltört a könyöke, de már nem emlékszik, hogy történt.
    Én nagyon szeretem őt, mert jól lehet vele hülyéskedni, ezért nem is kívánhatok magamnak jobb tesót. Nem is bírnám ki, ha elveszíteném, mert nagyon szeretem őt - tesóként. Nemcsak unokatesók vagyunk, hanem barátok is. Azért is tudok róla ilyen sokat, mert jó tesó, és mindent elmond nekem! :) Õ úgy jó, ahogy van!
 
Rusz Ákos - Csattos Jocóról
 
    Ma a legjobb barátom - és unokatestvérem - külső és belső tulajdonságairól írok nektek jellemzést.
A barátomnak, Jocónak zöldesbarna szeme van, a haja pedig barna és félig fel van állítva hajzselével. Arcán szeplők vannak, a szemöldöke fekete. Kb. 150 cm magas, a lába 37 és feles, hasonló, mint az enyém. Vékony testalkatú és hosszú a lába.
    Okos és humoros, a lányok szerint nagyon jóképű. A kedvenc ételét is tudom, az pedig a zserbó. De más édességeket is kedvel. Szereti a hasát, viszont a sportot is. Odavan a lányokért. Barátnője is van: (-bizalmas információ-). :)
    Félig-meddig bátor, mert amikor horrorfilmet néztünk, csak kicsit ijedt meg! :)
    Nyáron - nálunk az udvaron - focizás közben eltört a keze, mert pont ő állt a kapuban, és ahogy a tesóm rúgta a labdát, az pont úgy kapta el a kezét, hogy az eltört. Nagyon megsajnáltam! Utána pedig leült, mert elkezdett szédülni, úgyhogy a tesóm inkább hazakísérte.  
    Szerintem Jocó nagyon jó tesó, még ha csak unokatesó is, mert közben barátok is vagyunk. Jó vele hülyéskedni és más dolgokat csinálni. Én úgy szeretem őt, ahogy van!

süti beállítások módosítása